<جزییات معافیت‌های پزشکی در گفت‌وگو با سردار کمالی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 2138
نویسنده : کامران وزیری

کوتوله‌ها معاف می‌شوند

  کمالی همچنین درباره شرایط بهره‌مندی از معافیت قد نیز به ایسنا گفت: در حال حاضر چنانچه طول قد مشمولان کمتر از 150 سانتی‌متر باشد، از انجام خدمت سربازی معاف می‌شوند که البته در حال کم کردن این قد در آیین‌نامه جدید هستیم، چرا که به نظر ما لزومی ندارد فردی که ممکن است دارای تخصص هم باشد، تنها به دلیل کوتاهی قد از سربازی معاف شود.

 

شرایط بهره‌مندی از معافیت چشم

  وی با اشاره به معافیت افرادی که دارای چشم ضعیف هستند نیز اظهار کرد: بر اساس قانون چنانچه مشمولین دیپلم و زیر دیپلم دارای یک چشم با نمره 5 و مجموع نمره دو چشم 8 و بالاتر باشد، می‌توانند از سربازی معاف شوند و مشمولین بالاتر از دیپلم نیز با یک چشم نمره 6 و دو چشم بیش از 10 نیز از خدمت معاف خواهند شد.

 جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین از تصویب آیین‌نامه جدید معافیت خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه که به زودی تصویب می‌شود، تغییراتی در شیوه معافیت‌ها، به ویژه معافیت پزشکی ایجاد می‌شود.

 کمالی در مورد استمرار معافیت‌ها یا اینکه آیا امکان لغو آن وجود دارد یا خیر نیز به ایسنا گفت: جز چند مورد از معافیت‌ها، مابقی معافیت‌هایی که به مشمولان تعلق می‌گیرد، در زمان صلح دائمی است.

 به گفته وی، ممکن است فردی مشمول معافیت کفالت پدر بالای 65 سال شده باشد و بلافاصله پس از اخذ معافیت، پدرش را از دست بدهد؛ اما با این وجود وی دیگر از سربازی معاف شده است.

 جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در حال حاضر معافیت ازدواج با معلولان اناث، معافیت ازدواج با بانوان جانباز و معافیت فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر مشروط است که بر اساس آن برای دو مورد اول تا پنج سال و برای مورد آخر نیز تا 30 ماه به افراد معافیت موقت اعطا شده و پس از آن معافیت دائمی تعلق می‌گیرد.


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: